Bankkártyás fizetés

SAHINKLINIKA

2220 Vecsés, Kisfaludy u. 26.

H-P:    8:00-19:00
SZ:     10:00-14:00 Ügyelet

Mobil:      +36-30-948-0795
Rendelő: +36-29-353-025

Klikk ide a részletekért...

Kövessen minket a Facebookon
Rendelés: H-P 8-19 | Ügyeleti rendelés: SZ 10-14 | Cím: 2220 Vecsés, Kisfaludy u. 26. | Tel: 29/353-025

SAHINKLINIKA - ÁLLATORVOSI RENDELŐ
Kisállat rendelő és kórházi ellátás

Mi gondoskodunk az Ön kedvencéről

A betegségmegelőző program típusai

Wellness tipusai logo

Kedvenc állata megérdemli, hogy évente legalább egy alkalommal egy betegségmegelőző vizsgálaton vegyen részt. Fajtánként és életkoronként azonban változhat a vizsgálatok sűrűsége.

Ezek a vizsgálatok, nevezhetjük szűrővizsgálatoknak is hiszen a kedvencét az orrától a farka végéig átvizsgáljuk. A vizsgálat során megtekintjük a szájüreget,a nyálkahártyákat, a nyirokcsomókat, figyelemmel vagyunk a tüdő és a szív normális működésére. A has áttapintásával a hasüregben található szervek normálistól eltérő állapotára vagyunk kíváncsiak. A végtagok és ízületek megfelelő átmozgatásával az izomzat az inak az ízületek és a csontok állapotát bíráljuk el. Megmérjük az állatok vérnyomását és vércukormérést is elvégezzük. A szűrővizsgálatok során olyan betegségek előjeleit fedezhetjük fel, amelyeket később kezelni sokkal költségesebb és nehézkesebb. Egyszóval megelőzni a betegséget!

Évenkénti részletes fizikális vizsgálat

Be kell látnunk, hogy állataink gyorsabban öregszenek, mint mi magunk. Egyesek például azt mondják, hogy egy év alatt kutyáink 5-7 évet idősödnek. Érthető tehát miért fontos számukra az évente történő vizsgálat elvégzése. A vizsgálat során sokszor az egészségesnek látszó állaton felfedezünk olyan jeleket, amely valamely súlyos megbetegedés első megjelenési formája, pl.: apró kis csomó az emlőben. Ha ekkor azonnal beavatkozunk, megelőzhetjük a betegség klinikai tünetekben való megjelenését, megmentjük állata életét.

Védőoltások beadási programja

Házi kedvenceinket nagyon sok fertőző eredetű betegség fenyegeti. Az oltatlan állatok nagyon megbetegszenek, sokszor a fertőzés végzetes kimenetelű. A betegségek általában súlyosak, lefolyásuk hosszadalmas és gyakran az intenzív kezelés ellenére is maradandóan károsodik a szervezet (vakság, idegrendszeri tünetek, bénulások alakulhatnak ki). A védőoltás nélkül kóborló állatok természetesen fertőzik a társaikat, nagyon sok állatot betegítenek meg a környezetükbe (egy kandúr macska 4-5 kilométert is bebarangol egy éjszaka). A fertőző anyag (pl.:vírusok) hosszú ideig megőrzik fertőzőképességüket a környezetben. Ha szakszerűen alkalmazzuk a védőoltásokat, elkerüljük ezeket a súlyos ragályos betegségeket.

Ivartalanítási program

A sebészi úton történő beavatkozás során eltávolítjuk az ivarszerveket (nő ivarú állatnál a petefészkeket és a méhet, hím ivarú állatnál a heréket). Ezzel a beavatkozással minimálisra csökkentjük bizonyos húgyúti bántalmak előfordulását, nagyban csökkentjük az emlőrák megjelenésének veszélyét. Hím ivarú állatokban a prosztatabetegségek (gyulladások, daganatok) megjelenését, a heredaganat kifejlődését akadályozhatjuk meg. Az ivartalanítással a nem kívánt vemhesség és kölyökszaporulat gondját vehetjük le vállunkról. Nem kell állandóan a párzási időszakban idegeskednünk, hogy a fiú kutyánk elcsavarog, a nőstény kutyánkhoz pedig belátogat egy idegen. A kandúr macskák mindig lázasan, súlyos sebekkel térnek haza, amely sebek aztán elgennyednek, kifakadnak. A kóborló állatokat veszélyek fenyegetik, általában baleset áldozatává válnak. Az ivartalanítás műtéte előre tervezett eljárás, ritkán jár szövődménnyel. A műtétet az állatok pár nap alatt kiheverik.

Fog- és szájhigiéniai program

A vizsgálattal a szájüregben lévő elváltozásokat fedezzük föl, és ha kell bizonyos beavatkozásokat végzünk. Megbeszéljük, hogy a szájüregi betegségeket, hogyan előzhetjük meg. 3 éves kor felett a kutyák 85%-a és a macskák 70%-a szenved szájüregi problémáktól.

Takarmányozási program

A kedvenc állata fajának, fajtájának, korának és ivari állapotának megfelelő táplálási tanácsadással segítjük, hogy ne alakulhassanak ki táplálkozási eredetű betegségek. Megfelelő takarmányok biztosításával nagyon sok táplálkozással összefüggő betegséget előzhetünk meg (pl.:ivartalanított kandúrok húgykövessége, stb.)

Kölyök egészségvédelmi program

Megbeszéljük, hogy a kölykök egészséges felnevelése érdekében, mit kell szem előtt tartani pl. a takarmányozással , mozgatással vagy a paraziták elleni védekezéssel kapcsolatban.

Időskori egészségvédelmi program

A kor előrehaladtával bizonyos megbetegedések megjelenési valószínűsége megnövekszik. Gondolok itt elsősorban fog, vese mozgásszervrendszeri megbetegedésekre. A betegségek korai stádiumban való felismerése nagyon fontos.

Viselkedés-élettani program

Fontos, hogy jó kapcsolat alakuljon ki a kedvenc állatunk és a környezete között. Ebben a megfelelő szakember tanácsa nagyon hasznos lehet.

Külső/belső paraziták elleni védekezés programja

Óriási problémákat okoznak az állatainkon és állatainkban megtelepedő paraziták. Ezek közül néhány még az embert is képes megbetegíteni, főleg a kisgyermekeket, akik a legközelebbi kapcsolatban vannak kedvenceinkkel. Tanácsot adunk, hogy hogyan szabadulhatunk meg ezektől az élősködőktől.

Fájdalmát csökkentő program

Állatorvosi feladataink egyik legfontosabbika, hogy ne hagyjuk, hogy állataink szenvedjenek , állandó fájdalmaik legyenek. Beavatkozásaink során ezt mindig figyelembe vesszük. A legkisebb fájdalmat okozó beavatkozás során is fájdalomcsillapítást végzünk, ha kell általános érzéstelenítés mellett avatkozunk be. Figyeljük, hogy az állatnak lehetnek-e heveny vagy krónikus fájdalmai. Mindig ezt szem előtt tartva történik a beavatkozás.