Bankkártyás fizetés

SAHINKLINIKA

2220 Vecsés, Kisfaludy u. 26.

H-P:    8:00-19:00
SZ:     10:00-14:00 Ügyelet

Mobil:      +36-30-948-0795
Rendelő: +36-29-353-025

Klikk ide a részletekért...

Kövessen minket a Facebookon
Rendelés: H-P 8-19 | Ügyeleti rendelés: SZ 10-14 | Cím: 2220 Vecsés, Kisfaludy u. 26. | Tel: 29/353-025

SAHINKLINIKA - ÁLLATORVOSI RENDELŐ
Kisállat rendelő és kórházi ellátás

Mi gondoskodunk az Ön kedvencéről

Gyakori kérdések a fogakról, szájüregről

Chip logo

Mivel állataink – főleg a macskák – kevesebb szénhidrátot esznek, fogaik kevésbé szuvasodnak, mint a miénk. A leggyakoribb probléma az erős fogkőképződés, ami a fogak körül kialakul, és az ínyre telepszik rá. A fogaik a táplálék megragadására, széttépésére és feldarabolására valók. A modern táplálkozás során ma már kész eledelt kapnak állataink, amit alig kell megrágniuk, szinte szétolvad a szájukban. Gyakran vírusok betegítik meg a fogínyt, és ez okoz számos problémát. Az alábbiakban néhány igen gyakori, a fogakat és a szájüreget érintő kérdést válaszolok meg. Amennyiben bármilyen további kérdése lenne, lépjen kapcsolatba a klinikával bármelyik elérhetőségünkön.

Mi a fogkő?  Mi az ínygyulladás?  Mi a fogmeder-gyulladás?  Miből veszem észre, hogy kedvenc állatomnak fogproblémái vannak?  A szájüregi gyulladások a szervezet más egyéb szerveinek működését is befolyásolják?

Mi a fogkő?

A fogkő állatokon főleg lemezes szerkezetű, legnagyobbrészt szénsavas (kutyában inkább foszforsavas) mészből áll, sok szerves anyagot is tartalmaz. Alkotórészei a nyálból válnak ki. Húsevőkben ínysorvadást, fekélyesedést, gyulladást okoznak.

Mi az ínygyulladás?

A fogakat körülvevő lágyszövetek gyulladása. Minden formáját nyálzás kíséri, súlyos esetekben hólyagok, fekélyek keletkeznek a vérzékeny ínyen. A táplálkozás fájdalommal jár.

Mi a fogmeder-gyulladás?

A fogmeder-gyulladás (periodontitis), a fogakat és a csontos fogmedret összekötő lágyrészek gyulladása. A gennyes szövetszaporulattal is járó kórfolyamat kiterjedhet az egész fogágyra (paradontium).

Miből veszem észre, hogy kedvenc állatomnak fogproblémái vannak?

Bűzös a lehelet.
 Ha megtapintjuk az ínyt, az állat fájdalmat jelez.
 Gyakran piszkálják mancsukkal a szájukat az állatok, főleg a macskák.
 Csökken az étvágyuk a fájdalom miatt. A száraz eledelt nem szívesen fogyasztják.
 Fogynak!
 Barna felrakódásokat észlelünk a fogakon.
 Kipirult, duzzadt, gyakran hullámzó tapintatú az ínyük.
 Könnyen vérzik az íny.
 Nyálcsorgást tapasztalunk.
 Néha prüszkölnek.

Igen. Egy súlyos gyulladás felelős lehet más szervekben, kialakuló megbetegedésekért, mint például a szív és a vesék megbetegedéséért a következő módon: a baktériumok által kialakult apró gyulladásos gócok eljuthatnak a véráram útján a szívbillentyűkig és a vesébe, de a gerincvelőbe is.
Szívproblémák, vesebetegség és ízületgyulladás lesz a következmény.